Tillbakablick: v31

Det här var veckan efter att allt hänt. Det var den här veckan som möjligen skulle kunna ses som en vilovecka för många, men inte för oss. För oss har veckan präglats av jobb och slit, men samtidigt så har vi idag belönat oss på ett mycket bra sätt.

Det har varit en sådan vecka där vi knappt har haft tid för barnen alls. Det konstiga är att de verkligen inte verkat bry sig speciellt mycket. De har glatt gått ut i solen när tillfället har getts. Däremot så tenderar det att bli ganska så långtråkigt för våra små när det regnar. Eftersom de inte får spela hela dagarna, oavsett om det regnar, så har de fått börja använda de små grå för att komma på något att göra. För att hjälpa dem så har jag bland annat visat dem hur man kan göra rollspel med papper och penna, vilket stimulerar fantasin och kreativiteten. I tider då jag och Xareena plockar med det mesta inför flytten så gäller det att barnen måste kunna klara sig själva till viss del. Dessvärre så blir det även att bloggen och våra twitterkonton blir lite smått övergivna. Så ni som undrar var vi är på twitter så vet ni nu. Vi har inte glömt våra kära onlinevänner. 😉

Spela har vi tyvärr inte hunnit med i någon större utsträckning. Däremot så kan jag med jämna mellanrum ta upp telefonen och spela lite Game Dev Story, vilket jag blev extremt sugen på när jag lyssnat på podcasts. I både Spelberget och Gone Gaming så pratar de om diverse mobilspel, vilket gjorde att jag låg med mobilen och spelade till kl 3 på natten.

Dessvärre så kunde jag inte prova spelet Cut the Rope som man rekommenderade i de båda podcastarna. Det är nämligen så att jag betalade med gamla kreditkortsuppgifter av misstag, vilket gjorde att köpet avbröts mitt i. Nu står det att spelet är köpt, men jag kan ändå inte ladda ned det för att jag inte betalat ännu. Dessvärre så har jag inte kunnat fixa problemet så att jag kan försöka betala igen, utan det står fortfarande att spelet är köpt trots att det inte är det. Är det någon av våra läsare som vet hur man löser detta så får man gärna dela med sig av den Heliga Gralen. 😉

Nästa vecka blir full den med. Först och främst så ska vi åter fortsätta med att packa och sortera bland alla onödiga prylar som vi har i hemmet. För det andra så ska de två äldsta barnen på kalas. För det tredje så är det Rix FM festivalen här i Kalmar. Eftersom barnen är stora fans av Eric Saade (vad har jag gjort för fel?) så går det bara inte att missa. Dessutom så lär det finnas massvis med andra roligheter att göra för barnen. Tråkigt nog så ska ett nytt gäng titta på vår lägenhet, så det blir till att städa lite imorgon innan de kommer.

Men hur var det med vår belöning då da? Jo, idag så gick jag till GameStop, trots skyfall och stormvindar. Dyngsur står jag sedan i butiken och köper oss en 3DS med Zelda: Ocarina of Time. Jag vet att det strax kommer att bli en prissänkning, men jag tyckte ändå att 2300 är ett hyffsat pris när man får ett valfritt spel på köpet, samt att man kommer att få 20 spel när prissänkningen sker då man köpt en konsol innan dess.

Nu ska vi kolla in vår 3DS lite. Hoppas ni får en bra vecka. Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

