Ritprojekt med barnen – del 2/4

Det var ett tag sedan som vi publicerade den förra bilden i mitt ritprojekt som jag har med barnen. Vi har det jätteroligt när vi ritar ihop, och emellan de här bilderna som jag publicerar så ritar vi ofta med varandra. Den här gången så har jag och den äldsta grabben Maxwell ritat en varsin bild. Maxwell har målat sin favoritpokémon Charizard. Jag har i sin tur ritat Maxwell tillsammans med sin favoritpokémon. Den här gången så ritade jag även lite på beställning då Maxwell ville att det skulle se ut som om han gav order till sin Charizard i en strid. Sagt och gjort, det är precis vad min bild föreställer.

Som en bonus den här gången så tänker jag även publicera en bild som Xareena har ritat. När jag och barnen sitter tillsammans så ser det säkert väldigt roligt ut, vilket fick min fru att finna motivationen att själv rita något. Det är ett stort steg för henne då hon inte har mått så psykiskt bra den senaste tiden, så dåligt att hon knappt orkat göra någonting. Att hon därför finner motivationen att rita en sådan fin bild ser jag som ett steg i rätt riktning. Så under den här gången så satt alltså hela familjen och ritade. Superkul.

Nu går vi dock raskt vidare till bilderna. Jag har inte vågat mig på att rita med färg, och kommer antagligen inte göra det under det här projektet. Men någon gång så kanske jag ska försöka att lära mig rita riktigt bra. Vill passa på att be om ursäkt för den dåliga kvaliteten. Då bilderna är för stora för scannern så får jag fota med mobilen. Var så goda:

Härlig färgglad Charizard som sprutar eld och ser allmänt läskig ut enligt min mening. 😉 Av: Maxwell

En bild föreställande Maxwell och hans Charizard i en strid. Av: Robert

En härlig ritning på en kvinna med roliga detaljer. Av: Xareena

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Bildprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ritprojekt med barnen – del 2/4

  1. satrapojk skriver:

    Härliga bilder! =)
    Det är riktigt roligt att måla tillsammans med sina barn.
    Får försöka få med min sambo någon gång så det blir en teckningsstund för oss med =)

Kommentera

