Tillbakablick v.30 – Grattis Xareena

Det blir än en gång dags att göra en snabb tillbakablick av den gångna veckan hos Spelföräldrarna. Vi skrev ingenting förra veckan, men det är ju inte så att allt är skrivet i sten. Vi tar det som det kommer. Vi har ju trots allt ett familjeliv utöver bloggandet och spelandet som ibland tar för mycket tid av vardagen för att vi ska få tid med alla våra intressen. Just den här veckan har varit fylld med händelser, men vi har ändå lyckats få ut en del kvalitativa texter som vi hoppas att ni gillat.

Veckan började faktiskt väldigt bra. Under tisdagen så fick jag äntligen mitt överraskningspaket som jag vann i podcasten Spelberget där jag gav dem lite feedback. Vinsten blev en pärlplatta föreställande deras logo som gjordes av Starfighter. Jag blev glatt överraskad och har alltid varit förtjust i pixelkonst av alla de slag.

Pixelkonst av Starfighter. Vem vet, den kanske blir värd pengar i framtiden. ;P

Under samma dag så hade även Xareena och jag vår bröllopsdag. Vi kan knappt tro att det redan har gått 3 år sedan vi gifte oss, tiden har bara flugit iväg för oss. Det blev en helt underbart skön dag med mycket gos och kärlek. På kvällen blev det
co-op-spelande i mängder.

Under lördagen så fick vi sedan besök av mina föräldrar. De hade kommit en dag tidigare för att fira min vackra hustru som faktiskt fyllde år igår (Hipp, hipp, hurra!). Min fru hade redan fått en tidig present av mig, nämligen inFamous 2, men av mina föräldrar fick hon ett presentkort på CDON. Presentkortet hade dock av någon konstig anledning inte skickats till frugans mail-konto, och har det inte heller i skrivande stund. Vi får helt enkelt hålla ögonen öppna och hoppas på att min far kan lösa detta med CDONs kundtjänst, för det var tydligen inte lite pengar det handlade om.

Rent spelrelaterat så har det här som sagt varit en co-op vecka. Utöver att vi spelat Resident Evil 5 på kvällarna så köpte vi nyligen ett extra Bad Company 2. Xareena har av personliga skäl alltid hållit sig undan krigsspel, men när hon spelade BF:BC2 så föll bitarna på plats, och enligt henne så hade hon riktigt kul när hon spelade igenom kampanjen. Under gårdagen provade vi även på att spela tillsammans över internet där vi blev totalt mosade av ett helt lag med klan-namn. Visserligen så behöver man inte vara duktig per automatik för att man spelar i en klan, men man märkte att de här personerna var grymt organiserade och alla hade hela tiden sina platser. Vid vissa tillfällen kunde jag bli grymt irriterad av deras dominans, medan jag under andra tillfällen tyckte det var en fröjd att spela mot så tufft motstånd. Speciellt roligt är det när man tar och skjuter ihjäl en hel drös av de asen. Man känner sig helt enkelt duktig.

Vi köpte även två stycken blue-tooth headsets som vi kopplade till våra båda PS3:or. Det blev betydligt mycket roligare att spela ihop med tanke på att vi sitter i två olika rum eftersom TV-apparaterna inte får plats i samma rum. Det är även första gången som jag kan spela BF:BC2 med ett headset istället för med en mikrofon. Innan satt jag med en mikrofon mellan benen och fick praktiskt taget skrika när jag spelade med min bror över internet. Snacka om att det är enklare nu.

Vill passa på att säga att ni gärna får lägga till mig på PSN under namnet oHcean. Glöm bara inte att skriva vilka ni är och varför ni har lagt till mig. Annars kommer jag antagligen bara att ignorera er vänförfrågan.

Det var allt för det här veckan och jag hoppas att ni kommer att njuta av våra inlägg den här veckan med. Game on!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbakablick v.30 – Grattis Xareena

  1. Lania skriver:

    Nu kommer jag inte ihåg om jag har lagt till dig på PS3 redan, men om inte så gör jag det när jag kommer hem. 🙂 Jag har själv några vänförfrågningar från personer jag inte vet vilka de är, varför presenterar folk sig inte när alla har så konstiga smeknamn? 😛
    Kul att ni har haft en bra bröllopsdag och att Xareena fick en bra födelsedag! Hoppas presentkortet kommer fram snart. :O

Kommentera

