Utseendefixering på bloggen

Som ni ser så har vi ändrat lite här på bloggen. Efter en del hoppande fram och tillbaka så valde vi en lite enklare design och ett nytt tema på bloggen. Ni som vill får gärna lämna lite åsikter om ni tycker att vi borde ändra på något dock, men vi känner att vi är ganska så nöjda än så länge. Nu har vi fått en lite mer personlig touch, precis som vi vill ha det. Men som sagt, det hindrar inte er från att ha en åsikt. Speciellt tack ska Lania ha som gav oss lite tips, tack!

Tack för att ni besöker oss och vi hoppas att ni gillar det nya utseendet.

Lania hittar ni bl. a på RPGaiden och Anna bloggar.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Utseendefixering på bloggen

  1. Lania skriver:

    Nämen se här! 😀 Rött och svart! Mycket tjusigt! Jag gillar det mycket och det är verkligen skönt att titta på. 🙂 Svart bakgrund mot den vita är också riktigt bra.
    Jag är glad jag kunde hjälpa till, hoppas ni är nöjda själva! 😀 Tack för omnämnandet och länkarna!

  2. Ina skriver:

    Himla kul när man känner sig nöjd med sin egen blogg. Yaay! Det tog mååånga försök innan jag hittade nåt jag kände att jag kunde ”stå för”, men just nu tycker jag ändå att min blogg är himla trist (jag jämför med tex JvsT, Svampriket och Spelkriget). Nåja. Jag är varken überduktig pixelbildsskapare eller Malmer så jag får nöja mig med min trista blogg 😛
    Enda jag kan tänka på som skulle kunna ändras är väl länkfärgen. Bör vara ganska simpelt, kanske? En mörkröd färg när de är oklickade, en liknande nyans som headern när man hovrar med muspekaren över och så mörkgrå (men inte svarta, för att utskilja dem ur den vanliga texten) när de är klickade. Låter väl fint? Rött på vitt kan iofs blir lite jobbigt. Men nåt sånt? 🙂
    Bättre än blå, orangerött och lila på en svart/röd/vit blogg i mina ögon iaf 😀

    • Robert skriver:

      Jasså? Jag gillar din blogg till utseendet. Men som sagt, det är ju viktigt att du ska gilla den, det är ju en del av motivationen till att fortsätta blogga. Du känner ingen som kanske kan hjälpa dig med den kanske?
      Kul med tips i alla fall. Var en detalj som jag verkligen inte tänkt på. Får se vad jag gör åt saken.
      Sedan så finns det lite småsaker som ska läggas till. En av dem är en länklista för podcasts där Spelberget ska vara med. 😉
      Sedan är det ju så att man antagligen aldrig kommer att bli klar med bloggen. Vi är rätt nöjda än så länge, men en blogg är ju något man alltid jobbar på. Tips som du ger är därför alltid mer än välommet. Tack!

Kommentera

