Bröllopsdag

Idag är det vår bröllopsdag. Visserligen så borde man kanske vara med sin fru då, men här sitter jag och skriver ett blogginlägg. Hur kan det komma sig undrar ni? Jo, det är så när man har barn, säger jag. Är det något som man ska ha i åtanke när man har barn är att även barnen är en del av bröllopsdagen. Allra mest var det kanske det för mig när jag var barn med tanke på att jag döptes samtidigt som mina föräldrar gifte sig, men det är en annan historia.

Att åka iväg och göra något är inget alternativ för oss idag med tanke på att Xareena fortfarande ammar Ciaran. Sedan så tycker inte jag att man ska anta att någon vill sitta barnvakt bara för att vi ska kunna gå ut och lyxa oss. Nej, dagen består mest av att vi är mer kärleksfulla än vanligt mot varandra och jag har gett blommor och faktiskt skrivit några romantiska rader. Det är nämligen så att det enbart är under alla hjärtans dag och under bröllopsdagen som jag faktiskt försöker mig på att vara lite romantisk, även om jag faktiskt inte är sådan till personligheten.

Ikväll kommer vi att njuta av en fin middag hela familjen och framåt kvällen så kommer Xareena och jag antagligen att spela något tv-spel tillsammans och helt enkelt ha trevligt. Det mina damer och herrar är vår bröllopsdag, och vi behöver inte mer än det. Faktum är att allt som man verkligen behöver är varandra, och mer begär jag inte.

Jag älskar dig Elin! Glad bröllopsdag till oss!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Familjen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bröllopsdag

  1. Elin (Xareena) skriver:

    Jag älskar dig med. Och, vårt liv tillsammans! Puss!

  2. Lania skriver:

    Jag skickar gratulationer i efterskott! Hoppas ni hade en mysig dag tillsammans. 🙂

    • Robert skriver:

      Tack. Jo, vi hade en mysig kväll med mycket co-op spelande. Superhärligt. Vi skulle inte vilja ha det på något annat sätt heller. 😀

Kommentera

