Nu bygger vi snart om, hoppas jag

Jag kommer under en tid framöver att experimentera med diverse teman och andra förändringar som kan komma att ske på bloggen. Oroa er inte, experimenten kommer att ske på en annan bloggadress så att ni kan fortsätta att läsa våra inlägg utan att oroa er för att sidan ser ut som skit. Uppgraderingen kan därför komma att ske bit för bit då ni kan se en förändring lite då och då.
Är det en sak som jag verkligen hoppas på så är det att sidan ska bli lite snyggare. Redan vid lansering av bloggen så gick jag ut med att utseendet var något som vi gjorde i all hast och att det inte är riktigt så här som jag vill att den ska se ut. Visserligen så kanske jag inte klarar att göra mitt drömprojekt, men jag ser ändå detta som ett sätt att få öva mig i att fixa med wordpress samtidigt som jag ska lära mig lite om bildredigering. I stora drag så kan man säga att detta är en del i att lära mig lite nya saker.

Vi får se om det blir något av det här eller om det bara blir pannkaka. Jag hoppas i alla fall att ni ska kunna komma tillbaka till en mer hemtrevlig blogg en vacker dag. 😉

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nu bygger vi snart om, hoppas jag

  1. Lania skriver:

    Jag förstår hur ni känner er. 🙂 För mig var det viktigt att hitta ett bra tema till RPGaiden och när jag hittade rätt så var det som att komma hem. 😀 Jag testade otaliga teman, vissa bättre än andra, men jag är inte ett dugg bra på CSS. Däremot vill jag lära mig! Får väl köpa en bok och plugga. 😉
    Jag önskar er lycka till i jakten på ett tema som ni trivs med. 🙂

    • Robert skriver:

      Tack för orden. Har oxå svårt att hitta ett tema. Sedan så kan jag inte lägga pengar på diverse teman mm. vilket gör att man blir mer begränsad. Hoppas du och andra inte tycker det är jobbigt med förändringarna. 🙂

      • Lania skriver:

        Jag har inte märkt något som skulle ha varit jobbigt. 🙂
        Jag har aldrig lagt ner pengar på ett WordPress-tema, trodde allt var gratis! XD 😉

  2. Lania skriver:

    Nu när det har hänt lite designmässigt här på bloggen så tänkte jag dela med mig av my 2 cents, om det är oki. 🙂
    Jag tycker om den blålila bakgrundsfärgen, kanske att den är lite för skarp, men det kan också ha med skärminställningar att göra.
    Tycker att er banner är smart med den söta bilden på handkontrollen med en stor och en liten hand och även vägskylten gör sitt till. 🙂 Personligen har jag dessvärre problem med färgerna. Lila och rött skär sig verkligen och jag får ont i ögonen av att titta på bilden, så jag scrollar snabbt ner för att titta på texterna istället. Fast det känns ju fånigt att göra så mot något ni lagt ner tid på att sätta ihop och som dessutom är det första välkomnandet man får på er sida. 😦 Undrar också hur nån som är färgblind kommer att motta den mixen av färger. Kanske kommer de inte alls se vad som är skrivet?
    Nåväl, detta är ju bara mina åsikter och om ni är nöjda med era färgval så ska ni absolut inte ändra någonting! Jag ville bara ge er min åsikt. 🙂 Kram på er!

    • Robert skriver:

      Oj! Tack så mkt. Blir så glad att ngn delar med sig av sin åsikt kring utseendet. Ska se vad vi gör. Kan nog vara en bra idé kring färgerna. Vi har diskuterat kring just färgerna, och konstigt nog så är det just det valet som vi har svårast för. Tack igen.

Kommentera

