Tillbakablick v.28

Då var det dags att titta tillbaka på den gångna veckan. När det gäller familjelivet så har det faktiskt inte hänt speciellt mycket. Den äldsta grabben har varit lite stirrig. Men det är antagligen för att vi inte har varit hemma under större delen av förra veckan. Grabbarna valde nämligen att busa till det lite extra under veckan genom att leka med körsbär som finns i en skogsdunge i närheten av våran lägenhet. Hela deras kläder var röda av färgen från körsbären. Det blev till att duscha barnen och lägga kläderna i blöt. Det underbara var att det inte bara hände en gång, utan tre dagar i rad. Nu hoppas jag att de har förstått att kläderna förstörs och att det inte kommer att upprepas (I Wish! :P).

Under veckan så har jag även kommit igång med min skämshög. Jag tog tipset från tävlingen om att jag skulle börja med Uncharted 2, och jag hade faktiskt väldigt roligt. Däremot så är jag nog inte så dedikerad i mitt spelande som jag önskar att jag vore. Veckan har nämligen bestått av hoppande mellan spel. Just nu har jag en känsla av att jag helt enkelt vill spela lite äldre spel, helst sådana som är typiska evighetsspel som jag spelat tidigare.

Först och främst så har jag lagt ned 3 av mina speldagar på att spela Guild Wars. Så här i väntan på att tvåan ska komma så börjar peppen att bli obeskrivlig. Eftersom jag enbart klarat den första kampanjen, och inte klarat någon av expansionerna ännu, så kände jag att jag kunde lägga ned lite tid på att först klara Guild Wars: Factions. Det jobbiga är dock att många i Guild Wars inte är speciellt ”noob-vänliga”, utan verkar avsky spelare som inte har så mycket koll. Tyvärr så betyder detta att jag fortfarande är guildlös (i ett spel som heter Guild Wars dessutom, lol) samt att jag måste spela igenom kampanjen själv.

Mitt och Xareenas co-op spelande börjar med Dead Rising 2

Utöver de tidigare spelen så har jag även lagt ned tid på bland annat Pokémon White, samt lite Dead Rising 2. Dead Rising 2 är en del av Xareenas och min ”Co-op sommar” där vi tänkte spela igenom lite spel tillsammans. Vi har därför lånat några extra exemplar från min bror och sitter nu vid var sin PS3. Däremot så kan jag inte säga att jag är speciellt förtjust i spelet. Det känns väldigt enformigt och kontrollerna sitter inte riktigt som de borde. I och med att detta är del 2 så hade man hoppats på att de hade finslipat kontrollerna lite från ettan, men icke. Att spelet sedan har en tidspress gör mig galen. När Dead Rising uppenbarligen är ett solklart sandlådespel så förstör tidspressen något förfärligt. När jag skulle vilja ta det lugnt och bara slakta Zombies och kanske hitta på galenskaper, så känner jag hela tiden att jag måste till nästa uppdrag. Jag får ingen ro i spelandet helt enkelt.

Nu är det ju så att vi har en hel del andra spel att se fram emot tillsammans, och det nästa skulle möjligtvis kunna bli Resident Evil 5. Det är ett spel som jag faktiskt redan klarat ut med Xareena, men det skedde då genom splitscreen. Den här gången kommer jag ha skärmen för mig själv ;).

Då hoppas vi att nästa vecka kommer att bli lika rolig som den här (fast roligare hade man ju inte sagt nej till). Nu ska jag spela! Game on!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

