Ritprojekt med barnen – bild 1/4

Det här med att rita är någonting som kan vara fruktansvärt roligt. Inte nog med att man kan göra det själv, utan man kan göra det tillsammans med barnen också. I och med att jag följer Sätrapôjk och hans bildprojekt så kunde jag inte låta bli att bli inspirerad till att rita lite. Jag är långt ifrån lika duktig som många andra, men man kan i alla fall se vad det är som jag ritar ;).

Under det här bildprojektet så kommer jag att rita bilder tillsammans med barnen, och eftersom jag har 4 barn här hemma så kommer det bli 4 bilder från mig och 3 från barnen då den minsta inte kan rita ännu. Bilderna ska, enligt barnens förfrågan, föreställa Pokémons. Barnen kommer själva att deltaga genom att de ritar och målar sin favoritpokémon, och det är sedan mitt jobb att rita en porträttbild på varje barn där både de och deras favoritpokémon ska finnas med.  Jag vill än en gång understryka att jag inte är jätteduktig på att rita, utan jag gör enbart detta för att det är roligt för både mig och barnen.

Som första projekt så har jag och vår 6-åriga lilla tjej Lilly ritat en Piplup. Det var ett tag sedan vi ritade de här bilderna, men det spelar nog ingen större roll. Jag tycker personligen att Lilly målar rätt så bra :).

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Bildprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

