Flytt, Städ och Nostalgi

Imorgon kommer de första gästerna som ska kolla på vår lägenhet. Det är blandade känslor som far igenom mig. För det första så gillar jag inte när okända människor kommer in i mitt hem. För det andra så måste jag städa. För det tredje så kommer det ändå att se ut som skit i hemmet med tanke på att vi ska flytta den 1 September. Visserligen så är det en bit till dess, men det är lika bra att börja i tid.

Nu är det dock så att det inte alltid är helt supertrist att städa. Nu för tiden så startar jag min HTC Desire HD och slår på en podcast. Nu var det dock så att jag lyssnat klart på alla avsnitt av Spelberget så jag fick gott nöja mig med att lyssna på någon annan podcast (och ja Ina, om du läser detta så tänkte jag skriva feedback om Spelberget så snart jag är färdig med inlägget ;P). Retroresan har jag tidigare lyssnat på och jag gillar det väl till en viss nivå. Många gånger så kan den podcasten bli alldeles för lång, och jag hatar att höra musik i bakgrunden konstant. Nä, idag så bestämde jag mig för att lyssna på Spelfokus, vilket jag faktiskt inte gjort tidigare. Nu har jag lyssnat igenom de två utgivna sommarspecial-avsnitten och jag måste säga att jag är glatt överraskad. Det börjar lite trevande, och det är en del ”öhh” och ”ehh”. Men själva stämningen igenom podcasten är grymt skön. Jag älskar verkligen hur de kan få en att le och skratta för sig själv.

Det andra sköna som hände under dagen var när jag plockade ur skåpen inför flytten. Nostalgin fullkomligt svämmade över när jag såg min samling av gamla Level-tidningar. Jag vet att de antagligen inte är värda något i pengar, men att sitta och bläddra igenom tidningarna gör att jag minns alla mina känslor när DS var en nyhet och när jag fortfarande väntade på spel som idag kanske inte blev så bra som man trodde. Men jag minns även de spelen som blev bättre än förväntat. Jag har alltså alla nummer av Level, förutom ett. Det svider otroligt hårt. Antagligen så försvann det numret när jag flyttade från min käre mor och far, men jag vet inte säkert.

Nu i efterhand så känns det som en väldigt produktiv dag som inte alls varit speciellt tråkig. Tack alla som gör podcasts, för ni förgyller min städning ;). Nu sitter jag här nöjd och ska avnjuta ett glas dr Pepper med min fru och 6-månaders bebis bredvid mig. Barnen sitter med Kirby Channel streamat från Wii:n och livet kunde inte vara bättre. Alla problem känns som bortblåsta. Men i morgon är det nya tag. Synd bara att inte alla dagar kan kännas som denna.

Min samling Level-tidningar. WoW och andra extra-tidningar från Level struntar jag mest i.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Flytt, Städ och Nostalgi

  1. Ina skriver:

    Spelfokus är riktigt bra indeed! Yay för feedback!

    Någon kan säkert sälja/ge dig LEVEL-tidningen du saknar 😀 synd att det inte är en Super PLAY-samling för då hade jag kunnat hjälpa till. Har tyvärr bara väldigt få LEVEL-tidningar och säkert inte den du saknar 😦

Kommentera

