Tillbakablick v.27

Har man semester så har man. Det har visat sig att man faktiskt har ett visst ansvar som förälder, och man försöker så klart så gott det går att göra sina barn nöjda samtidigt som man vill ge dem en bra uppfostran. Under veckan så har vi mest för barnens skull besökt mina föräldrar. Visserligen så är det roligt för mig också, men det är en speciell  känsla att få besöka far- och morföräldrar. Visserligen så är inte min mamma och pappa deras riktiga farmor och farfar, men de har tagit på sig den rollen så pass bra att jag nästan ser dem som det. Utöver att vår sovrums-tv gick sönder så visade det sig att veckan har varit ganska så trevlig i alla fall.

Veckan började däremot inte med ett besök hos mina föräldrar, utan med ett besök från några av min frus syskon samt hennes mamma. Det blev att de skulle sova över hos oss, och dagen efter så tog de med sig den äldsta grabben för att campa. Detta är så klart roligt för både oss och grabben. Roligt för honom att få åka iväg och bada, medan Xareena och jag får chansen att återhämta oss en aning. Man märkte direkt hur tyst det blev i huset när han försvann. Nu ska man inte tolka detta fel dock. Jag älskar att umgås med den äldsta grabben och jag saknade honom väldigt mycket. Däremot så blev det som sagt tyst, och då menar jag nästan för tyst. För även om han har svårt att tygla sitt humör och har svårigheter att sitta still så är det hans personlighet som man dras till, inte hans laster.

Under tisdagen så kom även min bror på besök, vilket så klart resulterade i spelande under kvällarna. Första kvällen drog vi lite Super Smash Bros Brawl, vilket fortfarande är ett av de bästa flerspelar-spelen som finns. Andra kvällen lirade vi Zombie Apocalypse under några omgångar. Det hade varit kul att kunna lira lite Dead Nation, men eftersom det bara går att spela två åt gången så fick det bli Zombie Apocalypse, som alltså har möjligheten till 4 spelare samtidigt. Visserligen så är det lite mer enformigt och långdragigt, men det fungerar i alla fall under en kväll.

Resten av dagarna spenderades som sagt hemma hos min mamma och pappa nere i Jämjö. Barnen kunde slappna av genom lek och bad i deras pool, medan Ciaran blev omkringburen av farmor och farfar hela dagarna. Det var rätt så skönt att någon annan bar omkring på Ciaran, men vi fanns alltid ett ögonkast iväg från den lille.

Spelat har jag tyvärr inte gjort så mycket. Det har fått bli mindre spel i form av mobilspel när spelsuget har dykt upp. Däremot så började jag att spela Guild Wars än en gång. Tyvärr så är det så att originalet är det enda som jag spelat ut storyn på. Detta har berott på tidsbrist när andra nya spel har tagit upp min tid. Nu är ju dock Guild Wars så pass bra på det sättet att det är gratis att spela. Därför blir det en större frihetskänsla utan press att spela för att man betalt för en månadskostnad. Tyvärr så har det gjort att spelet kommit lite i skymundan, men jag funderar på att spela lite då och då.

Eftersom jag har varit bortrest så har jag inte känt för att spendera tid framför en dator för att blogga, utan bloggen har fått klara sig själv under veckan rätt så mycket. Däremot så är ju fortfarande tävlingen igång, men ni får skynda er då vinnaren redovisas redan imorgon. Det betyder att ni har till midnatt på er att bidra med en kommentar, för det är allt som krävs, att ni kommenterar på inlägget och svarar på frågan om vad ni tycker att jag ska spela från min skämshög.

Nu hoppas jag att nästa vecka ska bli trevlig på sitt sätt. Vi har lånat mycket filmer samt spel som vi ska kunna köra mycket co-op på. Det ser alltså ut att bli en vecka av co-op-spelande. Game on!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

