TÄVLING: Roberts Skämshög

För första gången så tänkte vi ha en liten tävling här på bloggen. Det är nämligen så att Xareena lyckades att köpa ett spel till min DS som jag redan har, och därför så ansåg vi att det kunde vara kul att ge bort spelet i en tävling. Ni har alltså chansen att vinna Might and Magic – Clash of Heroes till DS, som nyligen också konverterats till en PSN-version. Några av er kanske redan har spelet, men det vore kul om ni ändå svarade på frågan då det faktiskt är något som jag vill ha svar på.

Inplastat och oanvänt!

Tävlingen är enkel. I tidigare inlägg så har jag berättat om att jag ska redovisa min skämshög inför sommaren. Frågan jag ställer till er är: Vilken/vilka spel i min skämshög tycker ni att jag helst ska spela i sommar?

Ni är inte tvugna att skriva en motivering till varför ni valt de spelen som ni gjort, men det kunde vara trevligt att veta varför ni tycker att just erat val är av det rätta slaget. Vinnaren kommer sedan att utses genom en slumpmässig dragning. För att jag sedan ska kunna ta kontakt med vinnaren så kommer jag att sedan fråga om mailadress. Så ni kan antingen skriva in den i inlägget, eller så fixar vi det vid ett senare tillfälle så att jag faktiskt kan få eran adress. Vinnaren kommer att redovisas här på bloggen Mån 11/7.

Lycka till, och tack för hjälpen.

Här är listan på spel från min skämshög som jag kan tänka mig att spela i sommar:

  • Enslaved
  • Final Fantasy XIII
  • Dragon Age: Origins
  • Dragon Age II
  • Metro 2033
  • Dead Space
  • Dead Space 2
  • Uncharted 2
  • Deathspank – Thongs of Virtue
  • Braid
  • Crysis 2
  • Lost Planet 2
  • inFamous
  • The Witcher
Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Tävling och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till TÄVLING: Roberts Skämshög

  1. Fredrik skriver:

    Jag ställer mig utom tävlan, men skulle vilja rekommendera Dead Space och Dead Space 2. Lite rymdskräck på sommarkvällarna är aldrig en dålig sak. 🙂

  2. Ina skriver:

    Ojojoj. En del bra titilar där 😀 Jag har *räknar* 5 av titlarna i mitt spelberg själv och har ytterligare 5 av dem sådär halvklarade (klarat storyn en gång, vill samla cheevos eller bara se mer) också 😀

    Gawd vad svårt 😀
    Om du gillade första Uncharted så tycker jag nog att du ska plocka upp tvåan nu. Det är ett förbannat bra spel. Det är ju inte så himla djupt och krångligt som exempelvis Witcher. Men är du faktiskt ute efter ett djupt och lite sådär små”krångligt” spel så är Witcher åsm ;D

    (Jag har redan spelet, så jag vill inte tävla :D)

  3. Ping: Tillbakablick v.26 « Spelföräldrarna

  4. Roger Eklöw skriver:

    Dead Space på kvällarna och Uncharted 2 på dagarna så lovar jag dig en Super-Sommar!

  5. Christian skriver:

    Jag vill helt klart rekommendera Uncharted 2. Det är buggigt och ibland repetitivt, men samtidigt är det väldigt spännande och så där härligt ”IndyanaJonesigt”. 🙂

    Det är sommar och då är det skönt med de här lättsamma och kioskdeckar-spännande spelen. Spara Dragon Age och andra tunga titlar till vintern när det behövs som mest.

  6. Tommy Håkansson skriver:

    Jag blir så lycklig över att fler och fler verkar upptäcka den här pärlan. 🙂 Jag spelade det förra året, så jag ställer inte upp i tävlingen, men den som vinner har många underbara timmar av svårt beroende framför sig.

    • Robert skriver:

      Är inte klar med spelet ännu, har problem med den här typen av spel. Däremot slutar jag inte spela det då det faktiskt är som du säger, en pärla. ;p

  7. Ping: Tillbakablick v.27 « Spelföräldrarna

Kommentera

