Speltriss vecka 24: Sommar

Då tänkte jag att jag kunde ha så roligt att jag skulle ta och publicera ännu en speltriss. För er som inte vet vad speltriss är för något så rekommenderar jag att ni besöker bloggerskan EmmyZ blogg här!. Det var hon som kom på idén och förklarar den så här:

 ”Speltriss är en bloggserie där jag varje måndag utlyser ett tema och publicerar tre bilder som passar in. Vem som helst kan när som helst hänga på veckans tema genom att själv publicera tre bilder i samma tema på sin egen blogg…”

Den här veckan är temat Sommar och jag har valt följande bilder som får mig att tänka på sommaren. Kanske ska man återkomma till bloggen under de kalla månaderna, för att liksom mig, bli påminnd om värmen:

 
 

Det sköna PSN-spelet Flower barar osar sommar.

 

Starshine Beach Galaxy i Super Mario Galaxy 2 är härligt semesteraktig.

 

Just solstrålarna som lyser igenom trädkronorna i Lost Woods får mig alltid att känna mig om barn igen när jag under sommaren satt under träden och tänkte.

 
Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Speltriss och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Speltriss vecka 24: Sommar

  1. Jerry Olsson (Sätrapôjk) skriver:

    Mycket fina bilder! Jag gillar att du tog med Lost Woods, som påminner om en vacker skog som lyser grönt av den värmande solen.

    • Robert skriver:

      Lost Woods var nog det mest självklara valet pga den personliga kopplingen. :p Utöver det känns det mer som nödlösning, även om jag faktiskt känner sommar för de spelen. Funderar på om det inte bara räckt med Lost Woods. :p Men är det triss det ska va så är det.

  2. Ping: Speltriss vecka 24: Sommar | EmmyZ

  3. Lania skriver:

    Åh, vilken fin speltriss! 😀 Gillar verkligen ditt val av bilder!

Kommentera

