Veckans gamingmoments v.23(?)

Har inte skrivit om min vecka på ett tag. Men idag är det alltså dags igen, även om det är på en måndag veckan efter. För det har ju inte varit en händelselös tid som jag inte skrivit under (vilket kanske förklarar varför detta inte alltid blivit av) med E3 och en skolavslutning för barnen som närmar sig. Dessutom så har jag spelat en hel del.

Under den gångna tiden så har jag faktiskt inte spelat så många olika spel, även om jag snabbt brukar växla mellan spel innan jag klarat av dem. Nä, det är nämligen så att jag tänker försöka klara av spelen som jag inte spelat ut nu under sommarlovet då jag ska vara pappaledig med vår lilla bebis. Först ut är Fallout: New Vegas som jag spenderat ohälsosamt mycket tid med. Att det sedan finns två stycken DLC-paket att köpa nu betyder även att jag kommer att ha att göra under sommaren. Plus är också att två nya DLC-paket kommer att släppas under nästa och nästnästa månad. Två stycken till alltså och fyra stycken allt som allt att plöja igenom under sommaren.

För att slå två flugor i en smäll så tänker jag passa på att rekommendera en podcast som nyligen startat. Det är ju nämligen så att jag ska spela ut många spel från min ”skämshög” (spel jag inte klarat ut) under sommaren (en lista på spelen kommer jag försöka lägga ut på bloggen snart). Den här podcasten fokuserar just på skämshögen och hur två härliga människor spelar igenom spel som de lagt på hög, därav namnet ”Spelberget” på podcasten. Jag tycker att ni ska ge den en chans då den är väldigt mysig av sig och man kan snabbt känna igen sig i många moment som spelare själv. De som gör podcasten (Ina och Starfighter) gör det här för att själva öva upp sina skillz och för att bli bättre på att tala, så jag tycker man kan ge dem en /pat på huvudet för att de ställer upp, även om de anser sig själva som mindre duktiga i sammanhanget. Så stick iväg till podden efter du läst klart inlägget. Länk finns längst ned i inlägget.

En riktigt snygg header för Spelberget

Under de senaste 7 dagarna så har vi, trots vår skämshög, faktiskt inkasserat lite nya spel. Eftersom sommaren kommer bli ganska så tufft rent ekonomiskt så får man ta det som finns för en billig penning. Den här gången så kunde man få rätt så najsiga spel för en billig penning.

Spel för en billig penning! 😀

Det vi ser fram emot den här veckan är så klart ungarnas skolavslutning. Efter det så är det fritt fram för familjen att börja göra lite roliga saker tillsammans i den supervärme vi har i lägenheten.  Varför inte slå igång fläkten och köra lite Super Smash Bros Brawl med ungarna? Hur som helst så är det nu sommarlovet börjar och jag hoppas på mycket spelande. Glöm dessutom inte att prenumerera på bloggen genom RSS då jag har flera intressanta tankar som jag vill dela med mig av i kommande inlägg. Missa inte det. 😉

SPELBERGET.SE

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Veckans gamingmoments v.23(?)

  1. Fredrik skriver:

    Aj aj aj. Jag tycker mig se ett Leisure Suit Larry: Box Office Bust där uppe.
    Gör er själva en rejäl chans och stoppa aldrig i det i en spelkonsoll.

    Jag TROR inte på att annars ganska stabila Team17 har gjort det spelet. Det måste vara nyexaminerade praktikanter utan erfarenhet. Det är antagligen den här generationens mest trasiga och mediokra spel.
    Hugaligen. 😦

    • Robert skriver:

      Får försvara mig med att det var frugan som beställde det. ;D hehe. Hur som helst så har jag och min fru en förmåga att gilla skitspel. Däremot inser vi bristerna i spelen. Sen finns det ju spel som blir helt ospelbara, men då ska spelkontrollen vara helt sönder och grafiken bara så fördjävlig att det är det som gör att man misslyckas med moment. Sen när det gäller Leisure Suit Larry så är ju alltid storyn skit ;p. Hoppas bara inte att det blir helt fördjävligt. Jag kommer nog inte att röra det på ett bra tag däremot, har alldeles för mkt bra spel i skämshögen just nu. :p

  2. Fredrik skriver:

    Problemet med Larry är inte att humorn och storyn är infantil ( för det är den, precis som sig bör, bara rejält mycket sämre än tidigare spel ), utan att styrningen och spelmotorn är katastrofal. 🙂
    Texturer som laddar dåligt. Kontroller som delvis reagerar. En bizarr fightingmekanik som bara känns käzz.
    Det är ett praktexempel i nybörjarmisstag känns det som. 🙂

    • Robert skriver:

      Man kan ju undra vem som kvalitetstestat spelet då. :S Hoppas att det är positivt att mina förväntningar spräcks ännu mer, då kanske spelet går att genomlida. Hehe. 😀

Kommentera

