Veckans Gamingmoments v.20

Veckan har varit fylld av händelser. Tyvärr inte ur ett spelperspektiv, utan veckan har präglats av stress pga olika händelser i mitt liv. De som läst tidigare inlägg vet att min fru inte mår så bra, så det har blivit en del dagar som försvunnit då.

Sedan så är det ju så att jag pluggar till lärare. Veckorna måste användas till att läsa kurslitteratur och skriva uppsatser, vilket tar tid. Så här inför sommaren så kommer allting på en gång. Eftersom min  vardag har varit så stressig som den varit så ligger jag lite efter i mina studier. På grund av det och min frus hälsa så funderar jag på att ta studieupphehåll under hösten och gå på föräldrapenning.

Spelveckan har helt enkelt fått stå lite vid sidan om. Visserligen så har jag hunnit spela en del i alla fall, men kanske inte i den mån som jag skulle önskat. Jag har ju som sagt skrivit en del på bloggen också, så lite tid har jag ändå lagt åt sidan för mina hobbys.

Just nu så spelar jag mest spel som jag ännu inte klarat ut, men som jag egentligen ändå gillar. Det är otroligt många spel, så jag har mycket att välja på. Det jag spelat mest måste vara Final Fantasy XIII. Jag var lite orolig för spelet då det fått så mycket dålig kritik. Personligen gillade jag spelet. Jag tror att många blev besvikna på grund av hur storyn berättas och för att det var så pass linjärt. Jag njuter till fullo av att jag blir serverad storyn på ett silverfat. Dessutom så har jag inte alls svårt att följa historien som andra tydligen har ansett vara allt för fragmentarisk. Stridssystemet är även det kul. Det krävs ett helt nytt tänkande med paradigm-systemet, vilket gör att jag inte kan använda mina gamla strategier från tidigare Final Fantasy-spel.

I går gick vi även till bibliotket. Varannan vecka så går jag nämligen dit med familjen och vi lånar böcker och kanske gör något trevligt efteråt. Det är en familjedag helt enkelt. Den här veckan fick jag för mig att låna lite spel också. Först lånade jag de Blob 2 (PS3) då jag hört så mycket positivt om spelet. Sedan lånade jag Playstation Move Heroes. För mig är det en prövning för att se ifall Move verkligen kan användas till spel som kan passa hardcorepubliken.

Veckan slutar med bloggande, även om jag är lite stressad på grund av ett skolarbete. Sedan ska jag spela lite de Blob 2 ikväll tror jag. Frugan sitter just nu och spelar Alone in the Dark (PS3) med vår lilla bebis i famnen. Kvällen är lugn och man kan börja se fram emot den kommande veckan. Vi ses!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Veckans Gamingmoments v.20

  1. Micke skriver:

    Jag är så sjukt impad att du lyckas hålla alla dessa bollar i luften samtidigt Robert! 🙂 Om du vill ha min åsikt angående studieuppehållet, så tycker jag det låter som en vettig ide. Tyvärr är det så att dagens universitet och högskolor vänder sig till 19-åringar som nyligen gått ut gymnasiet, bor hemma och som inte behöver jobba. Jag känner själv att jag ibland måste sätta plugget i andra hand, just för att min flickvän, mina vänner och mina fritidsintressen betyder så otroligt mycket mer för mig än någon utbildning någonsin kommer att göra. Samtidigt är det viktigt att inte plugga för sakens skull utan att det verkligen känns rätt och passar in i din nuvarande livssituation.
    Kort och gott: Kämpa på och gör det som känns rätt! Ni är awesome båda två 🙂

    • Robert skriver:

      Håller med om att skolan är anpassad för människor utan familj. Dessutom är ens ekonomiska situation inte på topp. Ungdomar utan ngt större ansvar borde alltså inte klaga. Skäms över att jag tyckte att jag hade lite fritid när jag gick på gymnasiet. :p Däremot så finns det de som har det mkt värre. Hoppas det går bra för dig med.

  2. Lania skriver:

    Gud så kul att du också spelar (spelade?) FF XIII! Jag har tagit upp det jag med, för att försöka klara det. 🙂 Börjar om från början. 29 timmar spelade jag en vecka i mars förra året, jag hade tagit ledigt för att spela vid release. Sen när veckan var slut tog det bara stopp och jag återvände aldrig. Men jag ska klara det nu för att kunna läsa om och spela XIII-2 senare. 🙂 14 dryga timmar än så länge… Ska se om jag orkar spela lite i natt…

    • Robert skriver:

      Har planer på att spela klart det efter New Vegas. 😛 Spelsommarn ska ägnas åt skämshögen. Nya spel har jag föresten inte råd med, så det passar mig perfekt. Xareena fokuserar istället på platinum-trophy-hunting tihi.

Kommentera

