Veckans Gamingmoments

Funderade lite med min fru kring det här inlägget. Vi tänkte att vi skulle försöka att skriva om den gågna veckan i veckoslutet. Under det inlägget kommer vi skriva om vad vi spelat, stora händelser under veckan och helt enkelt lite generella tankar om veckan som har gått. Lite är det som Spelografis podcast har varit uppbyggd där vi talar om vad vi spelat under veckan.

För tillfället så är Xareena inte så aktiv på bloggen (eller någon annan stans för den delen heller). Ni som läst bloggen sedan start vet varför. Hon genomgår en tuff fas i sitt liv och jag tycker att man ska ge henne lite cred för att hon faktiskt skrivit någon gång över huvud taget.

Den här veckan så skriver därför bara jag:

Veckan har varit fylld med önskningar att spela. Först ut så har vi Darkspore som nyss kom ut. I och med att jag inte har prestanda för att klara spelet så missar jag det, för tillfället. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka till PC-formatet i början av nästa år om vi får råd med en ny dator.

Har utöver detta spelat ut Mass Effect 2 än en gång. Den här gången överlevde inte alla, vilket gjorde mig lite frustrerad. Det visade sig att jag hade för få krigiska medlemmar som försvarade fronten i slutet av spelet. Mordin fick därför lida med sitt liv. I ett tidigare inlägg så har jag även skrivit några rader kring DLC-paketen i detta ljuvliga spel.

Köpte den här veckan Enslaved till PS3, vilket du kan få fö under 200kr numera. Helt klart ett köpvärt spel som borde röjt större framgångar än det hittills gjort.

Köpte även Star Ocean: The Last Hope till PS3 för 99kr. har ännu inte provat spelet, men hoppas på lite hederlig rpg och lite ledigt från dagens rpg som försöker revolutionera genren.

Sedan får vi inte glömma Fable 3 till 360. Personligen så är jag inte så förtjust i serien längre, men Xareena kände att hon skulle vilja prova det.

Enslaved, Star Ocean, Fable 3, alla bra spel som jag missat. Det ska det bli ändring på!

I slutänden så vet ju alla vad som hänt med PSN. En sådan stor katastrof får helt enkelt inte ske, men nu hände det. Tråkigt nog för Sony så var det PSN som drabbades. Mina tankar och tips kring detta kan ni läsa om HÄR.

Sedan vill jag uppmärksamma er att en ny blogg har slagit upp portarna. Några av de bästa spelbloggarna som finns slog sig nyligen ihop under namnet Spelkriget. Bloggarna visas fiffigt upp som individuella högst upp på sidan, vilket gör att det är lätt att följa sin favorit. Med informationsrika och kunniga inlägg så förgyller de bloggosfären. Till dem kan ni hitta genom vår länk på höger sida eller genom att följa den här länken.

Med det så avslutar vi den här veckan och ser fram emot nästa.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

