Speltriss: Färglös

För ett tag sedan så skapade EmmyZ på sin blogg en otroligt rolig idé. Varje vecka så kommer det ett nytt tema där hon letar upp bilder som passar till det temat.

Vi Spelföräldrar har under en tid följt det här sammarbetet som nu involverar flera bloggar och har bestämt oss för att vi minsann inte ska vara sämre vi. Så den här veckan har jag valt ut 3 bilder som går under temanamnet ”Färglös”.

Vi vill samtidigt passa på att tacka Emmy för att hon tagit ett så bra initiativ där hon visar upp sitt innovativa tänkande. Även om vi är en blogg som skriver om egna åsikter så är det alltid kul att vara en del av något. Vi tackar för den möjligheten. Ni hittar EmmyZ och hennes senaste speltriss här!

Epic Mickey var egentligen bara ett hyffsat spel. En personlig favorit är dock mellansträckorna mellan banorna som är gjorda efter gamla klassiska Disneyfilmer som Musse dyker upp i. I detta fallet ovan så kan man lungt säga att grått inte alltid är trist.

Jericho kom jag över genom ett rea-köp på GameStop. Även om spelet inte föll mig till smaken så måste jag säga att de gråa enformiga miljöerna (tillsammans med ljuden) lyckades förmedla en sjuk och äcklig känsla som inte ofta infinner sig i spel.

Limbo var ett spel jag nästan avfärdade på grund av just det svartvita. Nu vet jag att det är den här nyansen som gör att spelet är så mästerligt just estetiskt.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Spelkultur och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Speltriss: Färglös

  1. Ping: Speltriss vecka 15: Färglöst | EmmyZ

  2. Epic Mickey! Varför tänkte inte jag på det för! =)

  3. Lania skriver:

    Jag undrade vem som skulle ha med Limbo. 🙂 Och där är det ju! 😀 Mycket bra. ^^
    Och jag håller med, riktigt kul spelmeme som det är kul att delta i! 🙂

  4. Härligt. Fler som joinar in 🙂

    Jag antar att Laina och ni inte läser spelgubben.net då. Angående Limbo menar jag 😉

  5. Ping: Veckans speltriss (v. 15): Färglöst | Lunandrez

  6. Ping: Andrés Veckans speltriss (v. 15): Färglöst » Megazine.se

Kommentera

