Första Spelföräldern

Så, nu har vi fått någorlunda ordning på sidan och är redo för offentlighetens ljus. Jag heter Elin och fyller 29 år i år. Jag är en mamma till 3 pojkar på 8, 7 och 0 år samt en flicka på 5 år. i denna familjen spelar alla utom minstingen, men mest spelar jag och min man Robert som får presentera sig själv (läs: HÄR). Om ni varit inne på Spelografi.se så känner ni säkert igen både mig och min man och då kanske ni undrar om vi har övergett grabbarna där, men det har vi absolut inte. Vi kommer fortfarande att skriva recensioner, krönikor och vara med i podcasten precis som förut. Den enda skillnaden är att vi här kan skriva mer personliga saker som handlar om familjelivet såväl som korta inlägg om spel som kanske inte passar sig riktigt på spelografi.

Vårat bloggnamn Spelföräldrarna bestämde vi oss för eftersom vi är föräldrar som spelar och vi ville ha ett namn som reflekterade det. Vi är långt ifrån de enda spelande föräldrarna och för att ge några exempel så har vi Spelpappan, Spelgubben, EmmyZ, Ludde på Svampriket, Familjenspel och Monika AKA Gamingmama . Detta är inte de enda, men definitivt  de största spelbloggande föräldrarna.

För att återgå till mig så kan vi börja med de faktum att jag har spelat sedan jag var en liten flicka. Jag fick dock inte en egen konsol förrän jag kom upp i tonåren och då var det en NES som gick varmt dagarna och nätterna i ända. Favoritspelen till NES är såklart Super Mario Bros, Gradius och Metal Gear. Min andra konsol var ett Playstation som jag spelade Final Fantasy VII, Silent Hill och Resident Evil 1-3 på och det är väl på grund av den som jag förälskade mig i Sonys konsoler. Min favoritkonsol här hemma är, som ni kanske förstått, PS3:an och det är den som de flesta spel inhandlas till. Finns spelet till alla plattformar så  kan jag garantera att spelet införskaffas till PS3, även om det funkar bättre till de andra konsolerna eller om det  finns exklusivt extramaterial till dem. Min största anledning för att införskaffa en Xbox 360 var för att kunna spela Fable 2 och Alan Wake som jag verkligen såg framemot på den tiden, tyvärr är det också de enda titlar jag spelat intensivt på 360:nu förutom Mass Effect 1 och 2 som jag också älskade.

Eftersom jag blev mamma för fjärde gången i mitt liv, tidigare i år, så är jag hemma hela dagarna. Jag är också student då jag pluggar Svenska på distans. Vill ni veta mer om mig får ni gärna följa mig på twitter och om ni vill får ni gärna kolla in min playfire-sida där mitt spelande uppdateras automatiskt.

För övrigt vill jag bara önska er välkomna hit och trevlig läsning!

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

