Andra Spelföräldern

Nu var det dags för att låta en ny blogg se dagens ljus. Den här gången så satsar jag och min fru på ett eget race, mest för att vi ska kunna skriva lite skitsnack och annat som inte passar en alltför proper blogg. Vi kommer att slänga in en del familjeliv och personliga händelser i korthet.

Jag själv har sedan några månader tillbaka skaffat mig lite erfarenhet inom bloggandet genom att skriva för Spelografi.se (vilket jag fortfarande gör), men även genom min lite smått misslyckade första blogg Spelbåset. Den här gången kör jag tillsammans med min fru som delar mitt starka intresse för spel.

Jag själv har spelat sedan jag var fyra år. Även om jag inte alltid har haft alla konsolerna under min uppväxt så har jag likt många andra spelat hemma hos mina kompisar, vilket gör att jag spelat en stor mängd spel under min uppväxt. Den första konsolen som vi hade var ett NES där favoriterna var Mario och Batman. Nu för tiden så fokuserar jag mycket på framtidens spel, men glömmer inte bort att titta tillbaka på de åren som gått då och då. Detta betyder förstås att jag kommer skriva om upplevelser, gamla som nya.

Just nu så har vi varken facebook-sida eller en twitter för bloggen, men ni är välkomna att följa mig på twitter lika gärna som här eller borta på Spelografi.se. Där finns även ett gäng andra extremt duktiga skribenter som skriver inlägg och spelar in Spelografis egna podcast. Välkomna, och hoppas att ni kommer ha en trevlig läsning. Jag vet i alla fall att jag kommer ha det kul.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

